[ Úvod | Články | Databáze | Diskuse | Mapa.opevneni.cz | Ukradené ropíky]
Uživatel: Anonymní [ Přihlásit ]

Přehled poznámek k objektům lehkého opevnění

První | Předchozí | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Další | Poslední
Nalezeno 8193 záznamů. Zobrazuji položky 110

I.sbor, objekt D-16/23/A-160

Objekt se stal terčem zkušebního bombardování německou Luftwaffe na podzim 1938. K útoku na objekt byly nasazeny střemhlavé bombardéry JU 87 Stuka.

10.2.2019 - Jan Lakosil

II.sbor, objekt Q2/53/A-180

Po určitém váhání jsme se s Milošem Doležalem oba přiklonili k názoru, že zaměřená a zdokumentovaná jáma odpovídá lokalitě započatého objektu.

19.1.2019 - Vladimír Sýkora

I.sbor, objekt H-42/35/C2

V souhrnném hlášení I. sboru je objekt č. 35 k 1. 11. 1937 vykázán již jako vybetonovaný. Předpokládám proto, že v uváděném datu betonáže 19. 11. 1937 je chyba a správně má být 19. 10. 1937.

9.1.2019 - Zdeněk Hanáček

IV.sbor, objekt XIV/100/A-160 lom

Ze zprávy IV. sboru ze 7. 7. 1938: "... dosavadní již zadaný l.o. č. 86 ve stav. úseku XIV byl vypuštěn a místo něho vložen l.o. č. 100." Navrhuji proto přečíslování objektu z č. 86 na č. 100.

8.1.2019 - Zdeněk Hanáček

I.sbor, objekt D-16/21/A-180

Osa vchodové střílny 610mm od výdřevy stropu.

6.1.2019 - Libor Martinů

I.sbor, objekt D-16/12/A-180

Pravá střílna postřeluje levou stranu objektu D-16/11/A-160.
Levá střílna postřeluje v maximálním levém odměru objekt 159/12a/A-140, střílna míří do údolí potoka Březnice.

4.1.2019 - Jan Kopačka

I.sbor, objekt 159/12a/A-140

Pravá střílna postřeluje objekt D-16/12/A-180.
Levá střílna v maximálním levém odměru (a depresi cca 10°) postřeluje objekt D-16/13/A-120. Střílna směřuje do údolí potoka Březnice.

4.1.2019 - Jan Kopačka

VII.sbor, objekt VI/220a/A-180

Objekt 220a/A-160 byl dodatečně navržen na konci srpna 1938. Měl být umístěn na západním okraji Pleše, asi 50m jz. od posledního domku na západním okraji vsi. Stavba měla být realizována po sklizni. Kdo by navržený objekt postavil není jasné, když stavební firma dokončila veškeré práce do léta 1938 a předala objekty vojenské správě. Domnívám se tedy, že objekt zcela jistě nebyl postaven a nalezený beton tak může být ze sousedního objektu.

2.1.2019 - Zdeněk Hanáček

II.sbor, objekt Q2/54/A-140

U tohoto výkopu mám trochu pochybnosti. Svým tvarem zcela neodpovídá klasickým tvarům výkopů. Možná, že dodatečnou úpravou doznal změn. Nicméně tip na umístění objektu se do těchto míst docela hodí.

1.1.2019 - Vladimír Sýkora

VII.sbor, objekt VI/220a/A-180

Existencia objektu VI/220a je sporná. Objekt nie je vykázaný ako postavený v žiadnom dnes známom výkaze, vrátane výkazu VII. Zboru zo dňa 3.10.1938. Jeho možná rozostavanosť k tomuto dátumu je pomerne málo pravdepodobná, nakoľko úsek bol dokončený a odovzdaný v roku 1937, a je málo pravdepodobné, že by sa firma vrátila a realizovala vložený objekt tak, aby bol rozostavaný v období Mníchova.
Jediný podklad, ktorý naznačuje jeho možnú existenciu, je Plán prekážok ( archív Zdeno Hanáček ), ktorého odvodená oleáta sa prednedávnom objavila na sociálnej sieti.
Počas terénneho prieskumu dňa 29.12.2018 sa nám v predpokladanej lokalite podarilo nájsť niekoľko kúskov betónu. Najväčším prekvapením bol však objav neďalekej studne ( 48.23261 19.74526 ), ktorá je zvnútra vyložená veľkými kusmi betónu, prekazateľne ROP, na mnohých je vidiet otlačok armovacieho železa.
Otázka, či bol objekt naozaj postavený, alebo či nájdený betón pochádza z najbližšieho objektu VI/220/A-120, zostáva otvorená.

31.12.2018 - Stano MAZÁK

Copyright ropiky.net ©1999-2019