[ Úvod | Články | Databáze | Diskuse | Mapa.opevneni.cz | Ukradené ropíky]
Uživatel: Anonymní [ Přihlásit ]

Problém se zařazení VEČ Znojemských Úseku

Diskusní fórum > Obecná diskuse > Problém se zařazení VEČ Znojemských Úseku

Ota Jallitsch (17.11.2005 22:30)

a přidává info o dalších več:423,438,430,431,436,


Ota Jallitsch (30.9.2005 10:38)

Foto dokumentace mám ale neumim to vložit na internet a hodně krát jsem to zkoušel jsou nafoceny Digitálem.


Petr Palec (10.6.2005 10:51)

VEČ značení je někdy šikovné při zaměřování samotných objektů. Většina jich jde zaměřit snadno ale najde se i dost takových, u kterých má na místě člověk pochybnosti, zda ho identifikuje správně. V tu chvíli se VEČ číslo hodí. Mapy které jsou běžně k dispozici nemusí být zcela přesné, zrovna nedávno jsem zaměřoval objekty N1-260 až N1-265, kde podle mapy KČT by měly být dokonce tři sledy řopíků! A hledat řopík v hustém mlází, kde je vidět maximálně na pět až deset metrů a pak ho spolehlivě identifikovat je také loterie. Jednou jsem celý úsek zaměřoval načtyřikrát :-). Takže díky za každý řopík s odpovídajícím VEČ.


Nič Martin (10.6.2005 8:45)

Tak to je číslo 2051 duplicitní a nebo to bylo později ještě přečíslováno. V roce 1999 když ta čísla obnovovali tak jsem ho měl na objektu.


Jan Lakosil (9.6.2005 21:18)

Tak jsem se podíval do databáze poválečných objektů, VEČ 2050 má úkryt ÚŽ v katastru obce Chýňava, tak si to asi vojáci popletli. VEČ 2051 má pro změnu objekt řady KŽ u Tachova :-)


Pavel Jonáš. (9.6.2005 20:27)

Zdravím. Jen pro ilnformaci. Objekt B-6-50 v Berouně je opravdu označen od vojáků VEČ 2050. Nebylo by třeba možné, že u poválečného objektu u Nižbora by se mohlo jednat např. o číslo objektu posádkové správy budov nebo něco podobného? A ještě malá perlička. Objekt B-6-52 nad Berounem postupně obdržel VEČ 2051, pak 2126 a nakonec byl zřejmě z evidence vyškrtnut. Aby také ne, když se jedná pouze o čelní stěnu odstřeleného řopíku. Ohledně zjišťování čísel pouze tolik, že já osobně uvádím pouze čísla na objektech odečtená. Betonu zdar!


Vladimír Sýkora (9.6.2005 17:41)

M1/231 opraveno, vždyť to tam i "zapadá" :-)) Nicméně pro další změny bych uvítal fotodokumentaci. Ale souhlasím s J.L., s VEČ bych si nedělal starosti.


Jan Lakosil (9.6.2005 15:21)

Já bych si s těmi VEČ až tolik nelámal hlavu. Jsou objekty, kde jsou napsaná klidně i tři různá čísla, nebo je to přeškrtané a přepsané, že není jasné, jaké číslo k němu patří. Podstatné pro nás budou čísla ŘOP, typy a souřadnice GPS. Tam by neměly být chyby.


Petr Palec (9.6.2005 13:48)

Jestliže jsou čísla čerpána z objektů, tak si prosím opravte objekt M1/231, na kterém je ve skutečnosti číslo 3251 a nikoli v DB uvedené 3261. Ona je ta 5-ka dost ledabyle napsaná, takže se asi načetla jako 6-ka. Zkusím si případné rozdíly zapisovat a kdyžtak je zde uvedu, budou to asi jen drobnosti.


Jan Lakosil (9.6.2005 13:41)

Teď jsem si schválně prohlédl vojenské mapy, kde jsou objekty zanesené s VEČ a je snadné rozluštit ten jejich systém přidělení VEČ, alespoń co se jižní Moravy týče a zdá se to jasné. Objekty jsou většinou číslovány postupně od západu na východ, bez ohledu na to, zda se skáče z jednoho sledu do druhého nebo ne. Proto mnohde nemají sousední řopíky po sobě jdoucí čísla. Jinak údaje v databázi o číslech ŘOP a VEČ pocházejí hlavně ze závěrečných zpráv kolegů z KHV Brno.


Ota Jallitsch (9.6.2005 10:23)

Tyto čisla jsou čerpána z každeho objektu který se mi podařilo nalézt v terenu na objektech.


Nič Martin (9.6.2005 8:25)

Zcela v souladu s armádní logikou měly VEČ přiřazeny i zabetonované objekty. Minimálně v jižní části VOP (cca Nižbor-Karlštejn) ale máme to štěstí, že ve většině případů koncové trojčíslí z VEČ odpovídá číslu ŘOP. U roku výstavby 1937 je to číslo 0XX u roku 1938 je to 1XX. Vyjímkou je asi jen objekt 116/134/A-160z s VEČ 2035. V Berouně jsou i dva objekty které VEČ s největší pravděpodobností neměly vůbec. Objekt B6/50/D2 by měl mít VEČ 2050, ale toto číslo,pokud si to dobře pamatuji, má poválečný objekt v nižborských lesích. Navíc je vidět, že toto číslo není v řadě, ale je vyhozeno naprosto někam jinam.


Jan Fukala (7.6.2005 17:21)

Je nutno poznamenat, že čísla VEČ jsou přidělena jednotlivým objektům vcelku zvláštně, místy až zmatečně, setkal jsem se i spřípadem, kdy sousední objekty měly zcela odlišné číslo. Současným problémem ověřování VEČ je odlišný stav čísel na stěnách objektů. Bohužel tedy již v některých částech úseků není možné čísla přečíst.
Rovněž bych se však připojil k otázce, podle čeho jsou v DB určena VEČ. Druhou drobnou otázkou je, jestli je možné, že nějaká větší skupina objektů, řekněme i úsek VEČ vůbec nedostala? Měly VEČ určeny třeba zabetonované objekty na VOP a jinde? J.F.


Petr Palec (6.6.2005 8:05)

Zajímalo by mne, odkud jsou informace o VEČ čerpána. Je to z nějaké vojenské databáze nebo jsou čísla odečítána z objektů? Stalo se mi, že číslo zde uvedené nesedělo s číslem na objektu. Bylo špatně odečteno z řopíku nebo špatně namalováno? Má smysl VEČ kontrolovat a případně redigovat? Zdraví PePa


Ota Jallitsch (18.5.2005 11:32)

Pokud bude zajem mam i fotky k objektum.


Ota Jallitsch (3.5.2005 11:21)

Mam tyto čisla objektu z vlastního průzkumu jsou to tyto čisla:398,444,445,448,458,462,463,491,494,495,489.Když bude te mít zájem mužete to vložit do seznamu Znojemského Úseku.


ropiky.net ©1999-2018