[ Úvod | Články | Databáze | Diskuse | Mapa.opevneni.cz | Ukradené ropíky]
Uživatel: Anonymní [ Přihlásit ]

Československé opevnění v Lednicko-valtickém areálu (1936 – 1938)

Diskusní fórum > Ostatní diskuse > Československé opevnění v Lednicko-valtickém areálu (1936 – 1938)

Luděk Tondr (11.1.2007 12:38)

Hmmmm... škoda. 14/A-120 si tedy najdu sám a souřadnice 11/A-120z jsem tam zařadil podle sebe, i když jsem ho neviděl. Škoda...


Luděk Tondr (27.12.2006 21:12)

To: Kejk: ...takže jste jeden ze tří lidí, kteří viděli "nepatrné zbytky" řopíku 11/A-120z u Nového Dvora (dnes již nenalezitelné). Zkusil byste podle letecké mapy odhadnout souřadnice ??? (já bych typoval: loc:48.7715N 16.8075E )

...takže taky máte "slepou mapu" I.Vondrovského v nejlepší kvalitě. Pořád v poštorenském podúseku "straší" dva nenalezené řopíky: 14/A-120 a 10/A-180. Zkusil byste dát typ, kde je hledat ?? (především 14/A-120). Mapu s přesným umístěním nalezených objektů vám posílám mailem.

Thank you :-))


Vladimír Sýkora (27.12.2006 20:31)

Kejku, díky za příspěvek a vysvětlení.
I Tobě budiž přáno hodně sil v průzkumech. Nebýt Tebe, tak není co vylepšovat :-)


Kejk (27.12.2006 14:11)

Myslím, že by bylo vhodné, abych se také do diskuse připojil. Narážím hlavně na dotaz ohledně číslování objektů a kde se toto číslování vzalo.
Totiž za většinu číslování jsem zodpovědný já. K velké části úseků jsem měl k dispozici pouze slepé mapky, resp. šrafové mapy 1:75000, ale většinou bez čísel. K tomu byl (někdy ale ne vždy) i seznam objektů. Takže jsem čísla objektů prostě do mapek podle průzkumu doplňoval. Pokud není seznam k dispozici, je nutno pracovní čísla prostě vymyslet. Je mi jasné, že tento postup v sobě bude zahrnovat i chyby a jsem rád, že dochází k opravám. S ohledem na to, že jsem to udělal asi u 2000 objektů, tak mne překvapuje, jak je málo provedených oprav. Dlužno podotknout, že řadu oprav již udělal Tomáš Fic. Jsem rád, že se podařilo identifikovat dva objekty z Březí, které jsem nedokázal najít. Ostatní přiřazování čísel bez archivních mapek s čísly zůstává pořád pouze intuitivní.
Zvláště Morava je na tom s podklady bídně. Čechy (I. a II.sbor) jsou lepší a Slovensko naopak horší. Takže přeji hodně úspěchů v průzkumu a vylepšování seznamu objektů.


Zdeněk Hanáček (15.12.2006 22:38)

Zaujala též někoho informace z knihy o LVA, že v úseku Břeclav mělo být podle původního plánu 26 objektů vz. 37 typu B? Zjistil jsem už na několika objektech ve 2. sledu, že mají velmi vysunuté palebné vějíře směrem do předpolí. Tímto chrání před sebou objekt 1. sledu, ale vůbec nejistí svého "kamaráda" ve "svém" sledu. Má domněnka je, že tento původní projekt pouze něco málo přepracovali a změnili třeba B-100 na A-120 (pouze+20˚), ale funkce objektu zůstala v podstatě stejná. Jeden příklad za všechny. Po dnešní návštěvě to je jasně patrné např. na obj. 8/a28/A-120, který svou pravou střílnou ČELNĚ postřeluje asi tehdy frekventovanou lesní cestu (Poštorná - Valtice) skrz Boří les. Též chrání před sebou v 1. sledu objekt 8/a29/A-140. Ale vůbec nemíří na svého souseda ve 2. sledu.


Zdeněk Hanáček (14.12.2006 21:57)

Díky. Uvidím, jestli na mě v Bořím lese zítra vyskočí "strašící" 8/a14/A-120 :-) Mějte se.


Vladimír Sýkora (14.12.2006 21:45)

Zaevidováno.
Přeji pěkné pořízení v Bořím lese.


Zdeněk Hanáček (14.12.2006 21:33)

A to tak, když jsem ho odkázal na mnou kdysi nalezené A-120 (8/14 dnes 10/4181) a 8/21/B1-100, tak v těchto končinách při této přiležitosti našel další A-160 dnešní 10/4180/A-160 :-)


Zdeněk Hanáček (14.12.2006 21:28)

Rozumím, ty poznámky chápu, jako předchozí číslování. Jen jsem nevěděl souvislost s č. a4+ ale to je jedno. Jasně objekt 8/a14/A-120 je teď jaksi "ztracen". Mno kdoví, třeba po mé zítřejší návštěvě Bořího lesa vyjdou na světlo zase nějaké nové skutečnosti :-) Jinak nynější 4180/A-160 dle mých informací našel kolega L. Tondr.


Vladimír Sýkora (14.12.2006 21:16)

Trochu se na ropiky.net pracovalo.
Zdánlivě nelogické texty v poznámkách neberte v úvahu. Pomáhá nám to v orientaci po přestavbě. Časem zmizí. S tím 8/a14/A-120 si nevíme rady, protože objekt tohoto označení před přestavbou jsme přesunuli do 10/4181/A-120.
Kdo objevil nynější 10/4180/A-160?


Zdeněk Hanáček (14.12.2006 20:28)

Tééda, dívám se do databáze a nemůžu se vynadívat, co se vše změnilo. Jak napraveno číslování úseků 7/I a 7/II, tak velmi zajímavým počinem přesunuty a očíslovány objekty úseku Břeclav a Březí. Když to tak procházím, navrhuji v poznámce objektu 8/b23+/D2 napsat ZAHLAZEN! Dále pak nějak nerozumím poznámce u objektu 8/a14/A-120 nenalezen [a4+ (asi)]?
Chválím tento počin a je pravda, že "nějak se začít musí"...jen se asi chvílí nebudu dobře orientovat :-)


Vladimír Sýkora (14.12.2006 13:39)

Zájem je, sem s tou mapkou :-)


Luděk Tondr (14.12.2006 13:15)

Nechci slovíčkařit, ale ty dva příspěvky nejsou o tomtéž.

V první říkám, že mezi databází a publikací jsou ROZDÍLY, ale nejsou to chyby, protože nevím, která tabulka je správná. (Jestli řopík č. 26 je A-120 nebo A-140 je přeci rozdíl mezi tabulkami, ale netvrdím, že je to chyba, protože nikdo neví, který řopík má č. 22, aby to mohl porovnat s realitou.)

V druhém příspěvku říkám, že jsou tam (bohužel) i CHYBY. Pokud autoři již umístí některé číslo na mapu, pak se to dá porovnat se skutečností. (Jestliže stejný řopík č. 26 je nakreslen na místě, kde v lese stojí A-160, pak už to není tabulkový rozdíl (120 - 140), ale bohužel chyba = buď to nemůže být č.26, nebo č.26 nemůže být A-140)

Ale opravdu nechci "slovíčkařit" a už vůbec nechci říct, ža ta publikace je špatná. Naopak! Jsem moc rád, že vyšla, že jsou v ní údaje, které jsem jěště jinde nečetl. Takže si ji kupte !!!

Chyba není v publikaci, ale v tom, že nikdo nemá archivní podklady, ze kterých by bylo zřejmé číslování bunkrů v terénu. Vladimír Fic řopíky očísloval podle svého uvážení, stejně jako jsem je já "oživil" v této databázi (taky po svém).

Ale tato "bojová bunkrologická hra" se dá hrát i ve větším kolektivu. Pokud bude zájem, mohu sem dát slepou mapu úseku (s vyznačením polohy a typu, ale bez čísel) a každý si může zkusit řopíky očíslovat - buď podle T&V.Fice nebo ropiky.net. Jak je komu libo. Ale upozorňuju, že je to hra na moc dlouhých zimních večerů... :-))


Vladimír Sýkora (14.12.2006 13:09)

> Z.H.
Asi jsem se špatně vyjádřil. Tím standardem jsem myslel, že nějak se začít musí. Protože i kdyby nebylo Hanáčka a Tondra, tak by se ropiky.net Ficovi & comp přizpůsobily. To, že vaše badatelské aktivity prokázaly u objektů citovaných v níže uvedeném příspěvku odlišnosti, je třeba zohlednit. O jistotě, proč autoři očíslovali objekty tak, jak je očíslovali v tuto chvíli nepřemýšlím, prostě mají moji důvěru.


Zdeněk Hanáček (14.12.2006 12:43)

TO V. Sýkora:
tzn., že nemá smysl přemýšlet nad označením konkrétních pozic a čísel k nim. Prostě se to udělá podle nové knížky firmy Fic and father? Pak bych chtěl ovšem vědět, kde autoři? vzali jistotu, že to je očíslováno zrovna tak? A pokud k tomu mají podklady tak ať uvedou zdroj. Např. archiv ŘOPu apod. Protože se mi zdá divné to, že nalezené 10/4181 se nechá označení 8/14 a 4180/A-160 se smaže a napíše dle V. Fice nenalezen! K tomu 8/21/B, které jsem nalezel před téměř 3 lety se odkáže do lesa u silnice Valtice - Poštorná a napíše nenalezen? jako u V. Fice?? Nikdo nejsme neomylní!


Josef Aksenov (14.12.2006 11:35)

Já jsem objednávku poslal na adresu brno@brno.npu.cz. Druhý den mi zavolali a dali mi vybrat, na dobírku a nebo zaplatit bezhotovostně po obdržení zásilky. Nyní jsem ve stádiu očekávání.


Vladimír Sýkora (14.12.2006 11:29)

Myslím, že není nutné se tak expresivně vyjadřovat ke své osobě :-)
Přesto formulace v příspěvku z 14.12.2006 0:08 (v tom delším) cituji: "... V publikaci jsou ale bohužel i chyby v podúseku Poštorná ... " by mohla nějaký zmatek způsobit, protože vzbuzuje dojem, že přináší zcela něco jiného, než je v příspěvku z 13.12.2006 10:10.
1) Bylo už "řečeno".
2) Bylo už "řečeno". Je ale nějaký důkaz, že tomu tak je, tedy že objekt je typu A-140? V komentáři k objektu nic není a azimuty střílen mě o tom nepřesvědčují.
3) Bylo už "řečeno". Já jsem to v příspěvku z 13.12.2006 15:33 v bodě 5) konstatoval. Tak ještě jednou, tam kde na mapě dle Fice leží 26, leží dle nás (ropiky.net) objekt 10/4180 (což potvrzuje i komentář) a je to typ A-160.
4) + 5) Budiž, ale tato informace již byla několikrát v jiných vláknech zmiňována.

Na závěr:
Firma "Fic & son" resp. "Fic & father" je pro mne STANDARD, na jehož základě bude úsek 8 resp. podúsek 8a upraven. Že tam jsou odlišnosti (záměrně to nenazývám chyby!!!) není pro mne v tuto chvíli podstatné. Každá publikace je poplatná době zpracování, danému stavu poznání atd. Myslím, že na tomto webu je dostatek prostoru, aby se kdokoliv k dané skutečnosti vyjádřil, aby poznání posunul o nějaký ten krůček dál.
Ale zdůrazňuji, že všichni zainteresovaní, z jejichž pomocí výše uvedená firma něco zpracovala, včetně jich samých, se postarali o krok mílový. Ti by si ten metál zasloužili.


Zdeněk Hanáček (14.12.2006 10:57)

TO L. Tondr, V.Sýkora: souhlasím se všemi zde uvedenými chybami knížky o LVA.
č.2 - nesmysl
č.22, 26 jsou dle mého prostě a jasně v této knize typově prohozeny....
č.21 je nakresleno úplně nesmyslně, a mám podezření na slepou mapu úseku
č.14 je opravdu 4181/A-120

Dále na letecké mapě úplně chybně zaznačeny minimálně objekty č.16, 17 a 20.
To nepočítám na mapě a v tabulkách samozřejmě chybící 4181, zde 14 a 4180, které nalezl L. Tondr.
Připadá mi, že se nikdo neobtěžoval a to vyplývá i z mapy z průzkumů z poč. 90.let prohledat předpolí objektů 8/18,17,16,19. Protože zde byly právě nalezeny č. 21, 4181 a 4180.


Zdeněk Hanáček (14.12.2006 10:46)

TO lubann: Já jsem si knihu o LVA nechal poslat, a byla mi zaslána bez poštovného :-), takže opravdu není nutné jezdit do Brna.
Publikaci lze objednat na mailu pub@brno.npu.cz


Luděk Tondr (14.12.2006 0:26)

Omlouvám se, jsem blbec, vnesl jsem do toho další zmatek. Správně jsem chtěl napsat:

2) tam kde je na mapě nakreslen objekt č. 22/A-160, stojí ve skutečnosti typ A-140
3) tam kde je na mapě objekt č. 26/A-140, stojí ve skutečnosti A-160


Luděk Tondr (14.12.2006 0:08)

TO V.Sýkora: Ano, to jsou rozdíly publikace proti této databázi.

V publikaci jsou ale bohužel i chyby v podúseku Poštorná:
Když srovnáme typy objektů v tabulce na str. 36 s jejich umístěním na mapě na str. 12, tak:
1) objekt č.2 u tratě do Vídně nemůže být A-140, protože tam ve skutečnosti stojí B1-90
2) tam kde je na mapě nakreslen objekt č. 22/A-140, stojí ve skutečnosti typ A-160
3) tam kde je na mapě objekt č. 26/A-160, stojí ve skutečnosti A-140
4) podle čeho bylo nakresleno umístění objektu č. 21/B1-100 ? (když stojí ve skutečnosti jinde)
5) objekt č. 14/A-120 stojí na místě kde je sice typ A-120, ale č. 4181 z Březí! (takže to nemůže být č. 14, které doposud nebylo nalezeno).


Luděk Tondr (14.12.2006 0:08)

Nevím, jestli to posílají. Spíš by bylo lepší si zajít přímo do sídla některé pobočky NPÚ. Např. v Brně je to na nám. Svobody, kde mají i prodejnu.


lubann (13.12.2006 23:52)

nevite kde se to na www.npu.cz presne da objednat uz jsem jim tam psal i email a nic.jestli mi muze nekdo poradit moooc diky.


Vladimír Sýkora (13.12.2006 15:33)

Ano, rozdíly jsou, ale nutno zdůraznit, že jsou i rozdily z hlediska umístění (souřadnic):
1) 2, 6 a 22 souhlasí ropiky.net s Vladimírem Ficem
2) Lokalita objektu 26 dle ropiky.net je na lokalitě 30 dle Vladimíra Fice
3) Lokalita objektu 30 dle ropiky.net ja na lokalitě 4a dle Vladimíra Fice
4) Lokalita 4a na ropiky.net není uvedena, zatím :-)
5) 26 dle Vladimíra Fice je v místech "naší" 10/4180

a pár dalších.

Je snaha, aby po vyjasnění rozdílů či překlepů (pokud jsou) v knize LVA, byl úsek 8 upraven dle této knihy.


Luděk Tondr (13.12.2006 10:10)

V publikaci jsou oproti databázi www.ropiky.net tyto rozdíly:

Podúsek Poštorná:
číslo "ropiky.net" "Vladimír Fic"
2 B1-90 A-140 (evidentní chyba)
6 A-140 Z A-140 N
22 A-140 A-160
26 A-120 A-140
4a A-120 A-140


Zdeněk Hanáček (7.12.2006 20:28)

Zdravím, knížku lze najít na stránkách http://www.npu.cz/pp/np/0609/ a lze ji objednat přes net na NPÚ v Brně.


Lubann (7.12.2006 20:19)

Československé opevnění v Lednicko-valtickém areálu (1936 – 1938) autor.Vladimir Fic kde se da poridit?


ropiky.net ©1999-2018