[ Úvod | Články | Databáze | Diskuse | Mapa.opevneni.cz | Ukradené ropíky]
Uživatel: Anonymní [ Přihlásit ]

Neznámý objekt na neznámé fotce

Diskusní fórum > Neidentifikovatelné objekty, vojenské prostory > Neznámý objekt na neznámé fotce

Petr Palec (4.10.2009 22:13)

Ještě věcná poznámka k tématu neznámých fotek. Ta, co jí zde vložil kolega Melichar, s nejvyšší pravděpodobností zobrazuje objekt N1/31/A-160. Popis kolegy Hamáka ji sice označuje jako A-140Z, ovšem žádný takový typ u Křížového buku není. Maskování sedí, stejně tak terén. Zához, nebo spíše rovnanina, v dnešních dnech již není, objekt je ale situován u cesty takže není divu.


Pavel Jonáš. (4.10.2009 19:20)

Zdravím. Kdesi jsem četl docela zajímavou úvahu o chuti Adolfa Hitlera válčit. Také se tam uvažovalo o tom, že jeho zájem o opevnění a jeho respekt před ním pramenil z jeho účasti v I. světové válce. Jakožto obyč kanonenfutr měl dostatek možností poznat, co to opevnění je. Na druhou stranu jeho geniální strategické schopnosti pocházely také z této doby a to bylo na jím vyvolanou válku naštěstí málo. To jen k tomu jeho zájmu o opevnění.


Luděk Tondr (4.10.2009 1:43)

"Je to fantastický úspěch. Je tak obrovský, že jej přítomnost ani nemůže zhodnotit. Velikost a dosah tohoto úspěchu jsem si uvědomil, když jsem stál uprostřed českého opevňovacího systému betonových bunkrů. Teprve tam jsem poznal, co to znamená dobýt téměř 2000 km opevnění bez jediného výstřelu."

Adolf Hitler
10.11.1938


Ivo Vondrovský (3.10.2009 17:59)

Děkuji za upřesnění údajů v mém už 7 let starém pojednání (vyšlo 2002, nikoli 2004) a těším se na příští BOING. K ničení u Křenova – netušil jsem, že na hlášení pana štábního není spoleh. O Hitlerově návštěvě na MJ-3 píší dobové noviny mlhavě, ale domorodci mi kdysi tvrdili, že snad byla, k tomu ještě ta fota se schůdky... O Mikulovu nepíšu, že by si Hitler opevnění přímo prohlížel, linií však bezpochyby projížděl. V každém případě však platí, že Hitler byl naším opevněním velice zaujat.


Petr Palec (3.10.2009 7:48)

Řekl bych že to nejsou fotky stejného objektu, maskování je jiné a i terén je jiný. Navíc, pokud se nepletu, fotku co vložil kolega Melichar označil pan Hamák za typ A-140, N1/30 je A-180. Myslím, že na žádné z těchto fotek není N1/30.


Luboš Melichar (2.10.2009 20:16)

Koukněte schválně na fotku co jsem vložil 28.9. Podle mě je to fotka stejnýho řopíku, kterou vložil Mikuláš Laub. Jestli to skutečně je stejný řopík, nemůže to být N1/30, protože v týlu objektu je vidět svah. N1/30 má v týlu rovinu.


Pavel Jonáš. (2.10.2009 19:42)

Zdravím. V knize Utajené pevnosti jsou na str.110-111 citace z německy psaných novin. Možná to byl jen popis zbožného přání redaktora. Jestli to není vycucané z prstu, tak se tam o Šatově píše. Na str.79-80 jsou fotky, ale je možné, že to schodiště i lávka ke vchodu byly zhotoveny kvůli náporu německých turistů. Možná by se něco našlo v kronikách obce, pokud tedy neodešly s odsunem po válce.


Víta Vítek (2.10.2009 19:26)

Jen krátce k JM. Podrobná cesta Adolfa Hitlera po jižní Moravě bude otištěna v podzimním BOINGU. Moje poznatky se zcela shodují s Honzou. Potvrzeno je Slavonicko, o Šatovu se dá velice pochybovat, jelikož jsem také doposud nenarazil ani na jednu fotku či dobovou pohlednici (byť jen s textem ,,Zde stál vůdce") i dostupné německé materiály v tomto časovém úseku mlčí. No jisté je, že po návštěvě Znojma odjel do Laa an der Thaya, zde přespal ve vlaku a druhý den pak dojel vlakem do Mikulova. Z Mikulova po té autokolona jela Drnholcem,
Pohořelicemi do Rakšic, kde si vůdce prohlédl Čechy vybudované opevnění. To znamená, že z celé JM mohl osobně navštívit tak 2 objekty LO. Žádné další nemám potvrzené. Na chlup stejnou cestu již 15.10.1938 vykonal vrchní velitel německé armády generál-plukovník Brauchitsch.


Jan Lakosil (2.10.2009 15:06)

Myslel jsem, že už AH nelezl pak do dalších řopíků na Křížovém Buku. Řopík u Mařenic totiž měl výdřevu zachovalou a hodil se tedy více k návštěvě. Druhý vypálený řopík poctěný jeho návštěvou byl X/505 u Heřmínov. Sousední X/440, Rancířov i Křenov měly již výdřevu zachovanou. S odkazem na Váš níže uvedený článek ve Fortsborníku si dovolím podtoknout, že obsahuje celou řadu nepřesností a omylů, především, co se týče jeho návštěv na JM a Šumavě. Především pochybuji, že Adolf navštívil jakékoliv opevnění u Šatova nebo Mikulova, zatím jsem o tomto nenašel jedinou zmínku nebo dobovou fotografii, kterých by musely vzniknout stovky. Dále se domnívám, že řopík č. 197/72 u Křenova byl odstřelen odpoledne nebo navečer 19. října a Hitler ho navštívil až 20. října ve 13 hod po obědě. Objekt č. 75 byl testován pouze jednou dávkou plamenometu, v hlášení škpt. Tůmy je chyba. Postřelován byl zleva č. 74 a zprava č. 81, oba také 19. října - den před návštěvou AH.


Ivo Vondrovský (1.10.2009 17:56)

Ad J. Lakosil:
Nevím, zda se Hitler při prohlídce řopíku na Křížovém buku ušpinil či ne, ale určitě mu to nevzalo chuť na další prohlídky. Ještě téhož dne si prohlédl řopík u Mařenic (M1/234) a druhý den podobný řopík u Nových Heřmínov (X/?). O dva týdny později řopík u Chvalšin (197/72, 75), v dalším týdnu TO na Petržalce, hned druhý den LO u Rancířova (3/1146) a snad také TO u Šatova (MJ-2?) a třetí den u Mikulova. Na dovršení všeho se počátkem prosince zúčastnil postřelovacích zkoušek u Králík (asi Hůrka a K-2). Z toho vyplývá, že Adolf byl naším opevněním přímo fascinován.
Podrobnosti viz Fortsborník č. 7/II (2004).


Luboš Melichar (28.9.2009 23:07)

objevil jsem ještě jednu fotku, řekl bych, že se jedná o stejný objekt. jestli je to pravda tak to ale nebude N1/30 http://www.bunkry.cz/fotoarchiv.asp?a=detail&id=2203


Jan Lakosil (24.9.2009 23:36)

Udělali naši vojáci dobře, že ho zapálili, aspoň se Hitler uvnitř zašpinil od sazí a přešla ho chuť na prohlížení dalších bunkrů :-)


Mikuláš Laub (24.9.2009 21:12)

Díky za odpovědi, netušil jsem, že je to ten známý řopík, u kterého se zastavil Hitler.


Luboš Melichar (24.9.2009 19:48)

Název knihy je samozřejmě HRANIČÁŘSKÁ KALVÁRIE, omlouvám se za překlep


Luboš Melichar (24.9.2009 19:44)

Jinak minulý týden jsem na Křížovém Buku byl a na N1/30 a N1/29 někdo provádí opravy, oba objekty jsou vyčistěné,
protitankový stupeň mezi oběma objekty je zbavený stromů, 29 je z levé strany zbavená hlíny (která původně sahala až ke střílně), objekt má odstaněné nápisy a symboly, které ho hyzdily, okolí 30 je zbavený náletových křovin a rovněž jsou odkopané nánosy hlíny okolo objektu. Taky je vyřezaná část stromů na levé straně objektu (směrem k silnici). Nevíte někdo, kdo má na svědomí tuto bohulibou činnost? Jedná se o velkorysé úpravy ve stylu Jirky Duchoně u Slavonic. Název Pevnostní areál Křížový buk by taky nezněl špatně. Nepřestěhovali se Duchoňovi na sever?


Luboš Melichar (24.9.2009 19:24)

Přikláním se k N1/30. Jinak stejná fotka je použitá v knize HRANIČÁŠKÁ KALVÁRIE od Jindřicha Marka. Je to jedna z fotografií z Křížového Buku, jejím autorem je František Frýda


Jan Lakosil (24.9.2009 12:54)

Skoro bych řekl, že je to profláklý N1/30/A-180 na Křížovém buku.


Mikuláš Laub (24.9.2009 10:38)

Pozná někdo tenhle řopík z Lužických hor s maskováním „kmeny lesních stromů“? Snímek se objevil v knize Mnichovský hematom v 80. letech.


Martin Rajnyš (6.8.2009 13:02)

Dík za detail,připojuji se k Vašemu názoru. Kráterky po zásazích střelama a úlomky střel, vyplnil všudepřítomný vysrážený vápenec.Tréning WH ?


Martin Rajnyš (5.8.2009 23:31)

Také se přidám se svojí troškou,takto se může olupovat beton vystavený ohni. Loupe se po vrstvičkách a kamufláž v místech olupování také moc není.


Jan Ciglbauer (13.2.2009 5:59)

Jo, na ebayi se jich poslední dobou vylouplo nějak podezřele moc...


Jan Lakosil (12.2.2009 12:44)

H-40/10/A-140 u Tuškova focený v pozdější době. V říjnu 1938 měl ještě maskování přiloženými větvemi a neměl ty divné fleky na omítce. Jinak už je rozhodnuto, kdo se stane za pár dní majitelem této neznámé pohledky :-)


Honza Vavruška (11.2.2009 10:42)

Podle tvaru háků na maskování by to mohlo být z okolí Kašperských hor, úsek H-40. I kamufláž nasvědčuje I. sboru. Ovšem já nejsem "odborník" na Šumavu, v daném úseku jsem byl pouze jednou před lety... ;-)


Jan Ciglbauer (9.2.2009 16:40)

Hm, copak je to za pěkný řopík?


Luděk Tondr (22.8.2007 14:52)

Netuším, že by tam něco takového mělo být, ale mrknu se, až pojedu kolem.


Jan Ciglbauer (22.7.2007 10:47)

Nová informace - mělo by se prý jednat o pozorovatelnu od někud od Břeclavi, někde na železniční trati u Hrušek.


Dan Hradiský (28.5.2007 16:41)

Mě to připadá jako budova vodojemu podobná stavba byla i u nás


Jan Ciglbauer (3.5.2007 18:31)

Nevíte někdo co se to skrývá za těmi hochy?


ropiky.net ©1999-2018