[ Úvod | Články | Databáze | Diskuse | Mapa.opevneni.cz | Ukradené ropíky]
Uživatel: Anonymní [ Přihlásit ]

Nalezení dat betonáží LO vz. 37 v úseku 111 Mělník

Diskusní fórum > Diskuse o článcích na serveru ropiky.net > Nalezení dat betonáží LO vz. 37 v úseku 111 Mělník

Martin Břinda (11.1.2009 17:30)

Máte pravdu. To, že počet stanovišť není totožný s počtem postavených jednotlivých objektů mě nenapadlo. Trochu mě zmátlo číslování stanovišť . Zkusím ještě zapátrat, jestli bych něco bližšího nenašel :-).


Zdeněk Hanáček (10.1.2009 15:16)

Souhlasím, že to je jen počet stanovišť. Pokud bych šel ale do detailu, tak se jedná v červnu opravdu o 8 realizovaných objektů. Dle dostupných údajů vše nasvědčuje tomu, že výstavba úseku probíhala od západu! Tzn. od č. 74. V tom případě bych zrušený objekt č. 4 nezmiňoval. (č. 3 - betonáž 15. 11., č. 5 - betonáž 18. 11.) V jeho okolí totiž výstavba úseku končila.


Nič Martin (10.1.2009 14:52)

A ještě taková drobnost. A1/1 až A1/8 NENÍ V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ 8 realizovaných pevnůstek. Je to jen 7 slovy SEDM realizovaných pevnůstek. A1/4 byla pevnůstka pro KPÚV, která nebyla do září 1938 realizována.


Nič Martin (10.1.2009 14:40)

O úseku A9 se tu vůbec nehovoří. To že bylo v červnu realizováno 8 pevnůstek neznamená, že to jsou pevnůstky č.1 až 8. Použiji-li vzoru úseku 197 tak poznámka že k nějakému datu bylo realizováno třeba 20 pevnůstek může stejně tak znamenat i to, že z těch 20 bylo třeba 15 postaveno na západním konci úseku a 5 na východním konci neb třeba v případě toho úseku 197 jela firma z obou konců současně.


Nič Martin (10.1.2009 14:31)

První sloupec v žádném případě není totožný s číslem objektu. Formulace "počet stanovišť" se používá hlavně v zadávacích podmínkách pro upřesnění počtu objektů toho kterého typu např. počet stanovišť XY.......12ks za jednotkovou cenu UV.XYZ,-Kč a ve výkazech což je i tento případ. Na víc je to plán a nikoliv "stavební tabulka". Zatím co v plánu je realizace jednoho objektu na den, tak ve stavebním plánu jsou skutečná data betonáží, která se nezřídka o den překrývají nebo jsou-li objekty u sebe tak se realizují současně. To co vložil Martin je tedy jen plán kolik celkově již bude postavených objektů k nějakému datu. Takže např. k 2.8.1937 bude postaveno 18 pevnůstek a k 27.8.1937 bude realizováno již 33 pevnůstek bez rozlišení typů. NEZNAMENÁ to tedy že by např. 27.8. byla postavena pevnůstka A1/33.


Zdeněk Hanáček (10.1.2009 11:54)

Téda, to mě vůbec nenapadlo :-) V tom případě bych to viděl na počet stanovišť a ne konkrétní čísla objektů.
Jen na okraj. V sousedním úseku A-9 jsem si všiml, že v červnu vybetonovali 8 a v červenci 9 objektů :-) Nemá to třeba nějakou souvislost ve stavebních programech obou úseků?


Vladimír Sýkora (10.1.2009 9:07)

Podstatné je, jestli položka ve zde uvedené tabulce (první sloupec), nazvaná "počet stanov." odpovídá číslu objektu. Vzhledem k tomu, že pojem "číslo objektu" v archivních dokumentech je docela obvyklý, tak mi je nějak divná formulace "počet stanovišť" ;-)
Nicméně bude nejspíš třeba jít do kronik příslušných obcí, kde by se mohla objevit zmínka o působení architekta Lakomého a jeho chlapců. Zda stavěli od západu nebo od východu.
Martine, zkusil bys, prosím Tě?


Zdeněk Hanáček (9.1.2009 18:38)

Zdravím a děkuji za zajímavý materiál. Nemáte k tomu ještě něco? Zatím věříme datům betonáží v úseku A1 tak, jak jsou uvedeny. Vychází z dosud dostupných zdrojů, které byly i zveřejněny v publikacích, věnujících se Pražské čáře. Nicméně je to dobrý podnět k dalšímu bádání.


Martin Břinda (8.1.2009 22:07)

Našel jsem pracovní program betonáží stavebního úseku A1, který je datován 7.8.1937 se zajímavou přílohou týkající se dat betonáží objektů v úseků A1. Kdy v tabulce jsou vyznačeny objekty A1/1-8 vybetonované v červnu, objekty A1/9-17 vybetonované v červenci. Objekt A1/18 je vybetonován 2. srpna 1937. Objekt A1/19 3. srpna 1937 a objekt A1/20 byl podle této tabulky vybetonován 5. srpna 1937. Další data betonáží objektů jsou dále naznačeny jako zatím nevybetonované.


Zdeněk Hanáček (3.9.2008 9:30)

Díky za tu poznámku. Likovský opravdu data betonáží u objektů A-1/40 - 64, snad záměrně, neuvádí. V článku je to již opraveno.


Vladimír Sýkora (3.9.2008 8:23)

Vskutku zajímavý rozbor. Jenom drobnou poznámku. Likovský datumy betonáží u objektů, které jsou vybetonovány dle lodata.dbf v roce 1938, vůbec neuvádí. Takže pokud bychom v naší databázi měli data od něj, jednalo by se o pouhé doplnění ;-) Takto to asi bude nutné opravit. Pokud se z archivu ovšem nevyhrabe něco, co by daný rozbor popřelo.


ropiky.net ©1999-2018