[ Úvod | Články | Databáze | Diskuse | Mapa.opevneni.cz | Ukradené ropíky]
Uživatel: Anonymní [ Přihlásit ]

Překážky a ZZ na samé hranici

Diskusní fórum > Obecná diskuse > Překážky a ZZ na samé hranici

Jan Lakosil (23.9.2009 23:04)

Jelikož obyčejné černobílé fotky zvláštních zařízení od Jirky Nováka jsou již okoukané a nezajímavé, připojuju jednu fotečku barevnou. Naštěstí Němci fotili už v roce 1938 na barevný film :-)


Luděk Tondr (27.8.2009 13:38)

Omlouvám se Vám za svůj svérázný druh humoru. Jinak bych doporučoval, dát sem nějaké detaily té krajiny (jinak to bude zase nutit dělat si srandu z deatilu pneumatiky)


admin (27.8.2009 11:47)

Protože se jedná o zajímavou diskuzi, byly smazány dva příspěvky diskutujícího JN a JL, které se netýkaly přímo tématu. V diskuzi by se měly řešit věcné záležitosti, osobní problémy je možno řešit soukromou cestou a nezatěžovat ostatní diskutující. Děkuji admin.


Nič Martin (27.8.2009 11:09)

Můj přispěvek s reakcí na Vaše označení č.26 (308) byl psán jako objasnění neb zatím co my, kteří o špionážních mapách víme a máme je k dispozici si dokážeme domyslet, tak ostatní o těchto mapách možná ví ale nemají je. To Vaše označení pro ně tak mohlo být matoucí a zavádějící. Ostatně i v databázi na opevneni.cz je značení v podobě Náchod 8 či Hodonín 128. Myslím, že vzhledem k národnosti diskutujících je vhodné se držet převážně československého značení. A jestli jste můj přispěvek pochopil tak, že si tu honím triko abych se předvedl, tak je to Váš názor a já Vám ho brát nebudu.
P.S. označení Krnov 26 (308) dle mého názoru má smysl jen když je k tomu přiložena i ta mapka. Jinak bych spíše očekával označení alespoň v takovéto podobě: Krnov 26 (něm. mapa 3859-4, Nr.308).
Luděk Tondr jen vyjádřil svůj pohled na danou situaci. To jak to vnímáte Vy je Váš boj.


Luděk Tondr (27.8.2009 10:25)

Má cenu pokračovat.

Netuším co zmizelo, či nezmizelo a proč. Jen všechny prosím, aby si uvědomili, že internet má i špatnou vlastnost. Nikdy nevíte jistě, jak bude příspěvek nebo odpověď pochopena druhou stranou. Někdy si člověk myslí, že napsal něco vtipného a druhý se nezasměje. Nebo, že je to přátelské rýpnutí a druhá strana to pocítí jako bodnutí nožem.

Prosím tedy o umírněnost. Prosím kolegu Jiřího Nováka, aby si uvědomil, že Martin Nič nemá zapotřebí se na tomto webu předvádět. A pokud jste to tak cítil, nebyl to pocit dobrý. Navíc vám pomohl, protože určil tu poslední fotku. Takže by zasloužil dík.

A já děkuju za pochopení. Internet je krásná věc ale zrádná, tak si dávejme víc pozor.


Nič Martin (27.8.2009 8:37)

Jen doplnění k identifikaci z 26.8. Pokud by fotograf pootočil svůj objektiv o cca 30 stupňů doleva tak by kromě druhé zídky byla vidět i budova naší celnice. Tato budova v poněkud přestavěné podobě stojí na přechodu dodnes.


Nič Martin (27.8.2009 8:22)

Nuže, když už jste nakousl to německé číslování. Honza má pravdu že čísel 308 je po republice habaděj. A ne vždy se jedná o objekt zvláštního zařízení tvořený závorou nebo kolejnicemi. Vaše numero v závorce je tedy neúplné a nebýt toho českého označení tak ani nevíme kde to je. Jen při letmém namátkovém pohledu do německých map z rúzných částí našeho pohraničí jsem našel dalších několik objektu 308. Chci-li je nějak specifikovat tak by to označení mělo mít minimálně tuto podobu: (německý list mapy a číslo - československé označení)
3850-1 Nr.308 - zvláštní zařízení Přísečnice 22
4049-1 Nr.308 - mohlo by se jednat o zvláštní zařízení Mariánské Lázně 6
4454-3 Nr.308 (Vorbereitete Sprengung) - příprava na odstřel v Č.Velenicích v rámci jihočeské destrukční oblasti
Vaše označení Krnova 26 by tedy mělo vypadat minimálně takto: 3859-4 Nr.308 - Krnov 26.
Já myslím že němců na tyto stránky asi moc nechodí abychom tady museli psát i jejich značení. Pro zde diskutující čechoslováky resp. dnes čechy a slováky je zcela prioritní československé označování zvláštních zařízení.


Jan Lakosil (26.8.2009 22:33)

Co se týče poslední fotky, myslím, že odhad na vratěnínskou první uzávěru není špatný. Dole by tekl Vratěnínský potok, les vpravo směrem na Uherčice se také táhne. Kopečky v pozadí by byly za Uherčicemi a Korolupy. Teoreticky by v pozadí mohla být vidět linie LO. Nemáš nějakou fotku LO z této série? Řopíky z jemnického úseku poznám bezpečně, takže tím bychom to potvrdili nebo vyvrátili.


Luděk Tondr (26.8.2009 21:34)

Se slzou v oku oznamuji, že to nemůže být Palava...


Luděk Tondr (26.8.2009 20:29)

No, já nevím, kdo je tady "veselá kopa"...
Ale teď vážně. Na fotce je lajtnant Himl Hergott. A jako patriot tvrdím, že ten krtinec vpravo nad světlometem je Palava. Takže z tohoto úhlu to muselo být foceno někde od Hevlína.

PS: Martine, jestli mi nepomůžeš prosadit tu Palavu, tak seš u mě "mrtvej Homolka".


Jan Lakosil (26.8.2009 19:42)

Martine, číslo 308 bude zřejmě německé označení objektu ZZ podle úsekového Bildheftu. Nicméně Jirka nám pořád nevysvětlil proč si dal tu práci s vložením detailu obličeje veselého oficíra do fotky závory. Nějaký důvod to přece mít muselo...


Nič Martin (26.8.2009 17:36)

Aby pan J.Novák nenabyl dojmu že mu něco vnucuji, tak o posledním snímku si myslím že by to mohla být moravskobudějovická dvacítka.


Nič Martin (26.8.2009 17:29)

Nevím kdo se tu chlubí cizím peřím, ale myslím že já to nejsem. Kdybych, jak tvrdíte, nevěděl kde to je tak furt neopakuju, že se máte vykašlat na JM a hledat na severu.
Tak je to podle Vás zařízení Krnov 26 nebo Krnov 308. Že by se tam u zařízení číslo 26 válela lafeta ZB 308? Pochybuji že by to v závorce bylo výrobní číslo závory. A podle vašeho textu mi přijde, že J.Vaněček přišel s návrhem N.Pavlovic a ne s označením Krnov 26. Ale to je již jedno.
První foto nevím, ale to Vaše poslední je moravskobudějovická dvacítka.


Jan Lakosil (26.8.2009 17:03)

Také nechápu smysl zvětšení obličeje německého vojáka ve vztahu k identifikaci závory, zřejmě to má nějaký skrytý smysl, který nám běžně uvažujícím osobám uniká. I když možná podle veselého úsměvu oficíra lze třeba usuzovat, že už vypil několik sklenek vína v nedalekém sklípku a nachází se tedy v oblasti Znojemska nebo Mikulovska.


Luděk Tondr (26.8.2009 16:45)

To oficíra neznám. Nedal by se zvětšit nějaký orientační bod v krajině?


Luděk Tondr (26.8.2009 14:11)

Tak, Martine, to máš za to, žes dostatečně neobhajoval jih Moravy !


Nič Martin (26.8.2009 11:05)

No konečně. "...ale nemohu si pomoci, pasuje mi to spíše na jih, konkrétně jih Moravy." Tak vidíte, že jste si nakonec od ní pomohl. Já Vám to říkal od začátku, že máte hledat na severu. :-)
Ano je to skutečně krnovská šestadvacítka - udržovaná cesta z Dittersdorfu do N.Pavlovic.


Jan Lakosil (25.8.2009 20:00)

Jirko, já jsem nikam jinam nesměřoval, jen mám pocit, že pro zvětšování detailů používáš nevhodné softwarové nebo hardwarové nástroje. Já neposuzuji kvalitu ostrosti originálu fotky, ale kvalitu scanu, toť vše.


Nič Martin (25.8.2009 18:44)

To jsem pochopil, že ten Šebestián byl jen ilustrativní příklad proměny krajiny. Na pomezkách jsem byl také a podstatné změny proti leteckému snímku z 2 poloviny 30.let jsou jiná budova naší celnice, pruh lesa jdoucí od celnice na JV, vyasfaltovaná komunikace a absence Schlesische baude. Ostatní budovy víceméně odpovídají podobě z 30.let. Ale to je mimo určovací téma vložených fotek.


Nič Martin (25.8.2009 18:23)

Ten Hardegg je ale vošklivá fotka. Samý ksichty a závora nic moc. :-)
Lakouš ani moc neodbíhal. Jen se podivoval nad kvalitou skenu.
Hlavně ale konstatoval, že minimálně od Dyjákovic to není. A já doplňuji, že to není ani na jižní moravě. Takže zpět na sever a pátrat tam. :-)


Jan Lakosil (25.8.2009 16:54)

U MJ-S 15 závora vybudována sice byla, ale podle stylu nátěru těchto zídek se nejedná o objekt ZZ budovaný firmami Eduard Oškera ze Znojma a Hugo Drucker z Hrušovan. Takže tím pádem bych Dyjákovice vyloučil. Nějaký další návrh k zamyšlení? :-) Jirko, mám pocit podle nevalné kvality těch scanů, že máš zapnuté nějaké automatické opravy (retuš, škrábance, ostření apod), které ve výsledku tu kvalitu fotky natolik zhorší, že pak nejsou vidět detaily - viz ten kostel v pozadí.


Luděk Tondr (25.8.2009 14:56)

Já jse myslel jiný prvek v obrazu, který mi připomíná pohled z cesty u MJ-S 15 Závora k Dyjákovicím. Ale to bude asi blbost. Jenak nevím, jestli ten flek na fotce je budova a ani nevím jestli u MJ-S 15 bylo ZZ.


Nič Martin (25.8.2009 14:41)

Jo a u Šebestiána bych málem zapoměl, že někdy v 60.letech přišel o kostel. Takže to je další matoucí prvek.


Nič Martin (25.8.2009 14:32)

Ano, jedná se mi o druhé foto. Tam je ale možno určit, že je to na severní moravě i kdyby to nebylo v nějaké sérii. Přítomnost v nějaké sérii je dobré vodítko. Ne vždy to ale musí i nutně znamenat, že je to z té samé oblasti jako ostatní fotky série.
Máte-li nějaké fotky zařízení z JM doporučuji se obrátit na Honzu Lakosila. JM má hodně zmáknutou a je tedy šance že bude vědět.
Pomezní boudy mi nepřijdou jako zrovna ideální příklad změny krajiny. Samozřejmě jedná-li se o pohled přes čáru do Čech. Kromě jiné celnice a pruhu stromů u ní je ten pohled stále relativně podobný. Něco jiného je to na bývalé německé straně.
To Šebestián je lepší. Tam hodně mate ten nový obchvat.


Nič Martin (25.8.2009 11:29)

Add. 24.8.2009 12:25
Vy myslíte, že by to mělo být někde na JM? Hmmmmm. Tak to Vás zklamu. Tohle není na JM ani omylem. U tohoto zařízení se dle mého názoru jedná o jasnou oblast země slezské. Nebo chcete-li severní moravu.


Petr Palec (25.8.2009 7:58)

Mě by také zajímal detail těch domů, možná styl architektury napoví. Došková střecha ze slámy? Jestli ano, tak nejspíš o sever nepůjde, to spíš opravdu ta jižní Morava. Z prví fotky to vypadalo na podsádkovou architektuku a to by Lužické hory být mohly. Uvidíme. :-)


Luděk Tondr (24.8.2009 14:19)

A na obzoru je nějaká stavba? Kostel? Nebo se mi to jen zdá?


Petr Palec (22.8.2009 21:58)

Ano, s jakoukoli zídkou se dá dělat cokoli. :-) Ale to proražení ippenky je spíše mýtická záležitost, co by pak následovalo? K čemu by to pomohlo? K průlomu čeho? Když to nadlehčím tak takovýto průrazník by stejně skončil za první zatáčkou protože by jel po nesprávné straně silnice. :-) Ale na Ippenovskou Bibli se těším, i když mě, jsavše konzervativní starší generace, použití (účelové užití) slova Bible trochu nesedí. :-)


Nič Martin (22.8.2009 19:34)

Ano. Německé označení této překážky v jejich mapách je skutečně "Sperre für Hauptstrassen". To by jste se divil co se s takovou zídkou, jakožto základním prvkem překážky, dalo dělat. Ostatně na zde uvedeném snímku je to dobře vidět. I když už je ta překážka částečně odstraněná aby němci mohli projet. Jinak máte pravdu v tom, že hlavním úkolem výhybných zídek bylo snížit rychlost projíždějícího auta, ale nikoliv aby ho bylo možno zkontrolovat ale aby vozidlo nemělo dostatečnou kinetickou energii na přeražení závory.
Ostatně v "Ippenové bibli" to bude. :-))))
Pakliže Vám není jasné konstatování, že to již není v Československu ale v Německu tak tedy přesněji řečeno tato překážka se od října 1938 nacházela v tzv. Sudetské župě. Hranice této župy na jedné straně ležely na bývalé říšskoněmecké hranici a na straně druhé na tzv. dřevěné hranici (hranice II.republiky nebo později Protentokrátu Böhmen und Mähren).
Heim in Reich. Wir rufen etwas anderes aus. Wir wollen Heim ins Reich.


Petr Palec (22.8.2009 7:00)

Skutečně se to po německu jmenuje Sperre für Hauptstrassen? Jak může výhybná zídka něco zašpérovat, vždyť to není její primární úloha, jde jen o zpomalení vozidel pro umožnění jejich kontroly. Ale zase na druhou stranu, pokud je to opravdu v Německu, kdo by je kontroloval na cestě z Německa do Německa, ne? :-) Heim in Reich.


Luděk Tondr (21.8.2009 9:41)

Jsou spolu s námi v EU :-)


Jiří Kaštil - začátečník (21.8.2009 0:17)

...běžte do prdele s tím "Mnichovanstvím"...Československé pohraničí nikdy nebylo "Německo" ..i když možná Němci, na nějakou, přísně limitovanou dobu, mohli mít ten pocit...Ach kde je jim dnes konec...našim věrným neslovanským "bratrům" souputníkům...z našeho pohraničí.


Jan Lakosil (20.8.2009 20:54)

No myslím stále, že se jedná o Německo, neboť republiku s oficiálním názvem "Bývalé Československo" neznám :-)) Německé označení tohoto typu ZZ je "Sperre für Hauptstrassen" a na identifikaci fotky si Jirka zřejmě bude muset počkat na vydání "Ippenové bible" :-)


Petr Palec (20.8.2009 17:33)

Jak by se to v Německu jmenovalo, Specialeinrichtung - Ausweichemauer? :-)


Petr Palec (20.8.2009 17:23)

Ano, asi to mohlo být formulováno "v bývalém Československu", i když hraniční sloup ještě stojí. :-) Lužické hory?


Jan Lakosil (20.8.2009 10:16)

Já se obávám, že tvrzení kolegy Šústka o tom, že je to v Československu, je chybné. Snímek byl pořízen totiž v Německu... Zcela jistě se očividně nejedná o žádné ZZ dochované na území Protektorátu.


Tomáš Šústek (19.8.2009 19:14)

To bude určitě někde v československu:-)


ropiky.net ©1999-2018