[ Úvod | Články | Databáze | Diskuse | Mapa.opevneni.cz | Ukradené ropíky ]
Uživatel : 3.237.27.159 () [ Přihlásit ]

Strakonická lafeta a hlavní uzávěry střílen

Diskusní fórum > Ostatní diskuse > Strakonická lafeta a hlavní uzávěry střílen

Vladek Vácha (15.3.2005 14:49)

Ještě dovětek.Vzorky odstínů barev jsme kdysi vložil do jiné části diksuze tam jsou k dispozici.Jinak lafety vz.38 byly po válce upravovány a opatřeny na některých místech stejným odstínem šedé jakou měli z výroby.


Vladek Vácha (15.3.2005 14:45)

UL1 pochází z počátku 60.let tedy asi cca 10let potom co byly uzávěry po válce vyráběny.V 50.letech se v LO používaly odstíny šedé.Poválečné ventilátory,lapače zplodin,lapače nábojnic stejně tak i ty uzávěry byly v továrnách opatřeny různými odstíny šedé barvy.Zelená pochází až z udržovacích prací prováděných armádou stejně tak jako černá.Poválečné lapače zkaženého vzduchu a ventilátory měly stejný odstín jako před válkou.Plechové odpadové lavice a uzávěry již jinýám odstínem.Pokud jde o barvy tak nevidím jediný důvod proč by to mělo být zvláštní?


Martin Břinda (15.3.2005 13:18)

Připadá mi i zváštní to, že uzávěry jsou natřeny šedivou barvou jako lafeta. A některé tyto uzávěry byly přetírány zelenou barvou, jako většina vybavení v objektu (ventilátory,lapače splodin, střílny atd.) Kdyby byly vyrobeny po válce, tak jestli by nebyly natřeny originál na zeleno jako střelecké plechové stoly a UL-ky.


Martin Břinda (14.3.2005 16:07)

C.S.C - byvá skratka Celkem slušnej cikán.Tak že by to mohlo být C.S.B - Celkem solidní bunkrák. Já myslím,že to není moc opovážlivý on se kluk, tak snažil...A zasluhy, které ještě příjdou.Pššš už nic neprozradim na to si musíte počkat ;-)Ale už je to jenom kruček k PROF.B.V. - profesor bunkrologických věd. NO NEZNÍ TO PARÁDNĚ....S prezidentem na večeři?


Jirka V., CB (14.3.2005 15:36)

Z toho důvodu používám zkrácenou verzi "CB". Jinak děkuji, náčelníku, že jsi se mne zastal...


Jan Lakosil (14.3.2005 15:31)

CSB by mohlo i znamenat též "certifikovaný syrečkový bunkrolog", což by i vystihovalo Jirkovo bydliště. Ale nebuďte na Jirku tak zlí, on to jistě myslel dobře:-) Jinak mně také padla a odjíždím na 4 dny na Šumavu do úseku 191 Lenora, takže se už moc těším na zasněžené řopíky!!!!


Jirka V., CB (14.3.2005 15:27)

No no no, jak dopis z krypty? Ještě mě, prosím, nepohřbívejte. Zaživa néééé...
Jinak dle certifikačního řádu, jenž upravuje postup získání bunkrologické certifikace, není třeba uvádět celý titul ve tvaru "CSB" - tolerován je i zkrácený tvar "CB". Možné jsou obě varianty, nikoliv však dohromady - tvar "CSB, CB" je vyhrazen jen těm, kteří prošli certifikací opakovaně...

Ad Ondra: nikdy jsem nic jiného netvrdil. Pozdravuj doma přítelkyni.


Nič Martin (14.3.2005 15:20)

No ale pak bys tam měl mít CSB protože jsi psal "certifikovaný a studovaný bunkrolog". Ten dlouhej zbytek opomíjim neb by to už nebyla zkratka ale kryptogram (tj.dopis z krypty).


Ondřej Vonka (14.3.2005 15:18)

Ne, střílet se nemusíš, byla by tě škoda.. Ale asi si musíš přiznat, že ten ďáblík CB není nic jiného než obyčejný človíček jako všichni ostatní.. :-) Padla, jdu domu, mějte se tu, jdu hledat výrobní čísla na držadlech :-)


Jirka V., CB (14.3.2005 15:13)

CB = certifikovaný bunkrolog. Očekával bych trochu víc důvtipu.

Pro Ondru: ano, "přilejeme" nic není, správně je slovo "přilijeme". Jsem zralý na odstřel, minimálně z této diskuze "těch pravých a nejlepších odborníků".


Nič Martin (14.3.2005 15:08)

No tak konečně jsem se dověděl něco zajímavého. Jirka Vaněček je z CB. A já jsem si furt myslel, že jsi ze syrečkového Olomouce a ty jsi zatím z Českých Budějovic. Pak tedy před tebou smekám, že jezdíš dělat srub až na Kralicko. Mě přijde daleko i Trutnovsko.


Ondřej Vonka (14.3.2005 15:08)

Jirko, já nechci být, ten kdo ti kazí tvojí růžovou představu o českém jazyce a o tom, že vše víš a znáš, ale slovo "přilejeme" není zrovna spisovné.. když už tak "přilijeme" !!


Martin Břinda (14.3.2005 14:47)

Správně,všechno bylo řečeno nemám co dodat.. ;-)


Jirka V., CB (14.3.2005 14:45)

No tak přilejme trochu oleje do ohně: už to tak vypadá, malý bunkr = malý smysl pro humor a velmi důležité zamračené odborné tváře...

Jirka V., cerifikovaný a studovaný bunkrolog, nad kterého větší není. Ten, který neuznává nic jiného než těžké objekty a jenž je téměř vtělený ďábel...


Nič Martin (14.3.2005 14:34)

Ale jo určitě se někdo najde. No jo. Velký bunkr, velký smysl pro humor. Jenže tady jsou lidi jen s malými bunkry, proto asi i malý smysl pro humor. :-)
Já mám na těch svých třech uzávěrech TŽ jen čísla 2, 24 a 28. Jsou vyraženy pod volným koncem držadla. Žádný jiný čísla jsem tam nenašel. Ale pro jistotu se ještě doma podívám.


Martin Břinda (14.3.2005 14:12)

Já bych si jeden malej kamíneček hodil :-o.Panáček začíná ftipkovat, už musí "certifikovný bunkrácký inženýr" odlehčavat diskuzi :-). Pro Honzu:Já myslel na to čtyřřčíslí na přední straně.My máme taky zelený uzávěr, který je z "50-tých" let, ale zjistili jsme to kvůli tomu,že jsme věděli kde pod barvou vyrejpat číslíčka.A šlo to odrejpat velmi stuha, protože barvou vůbec nešetřili a byla pěkně tvrdá.


Vladek Vácha (14.3.2005 13:56)

Proč hned kamenovat:o))Materiál zavedený do výzbroje německé armády samozřejmě německé přejímací značky.Mnoho materiálu zůstalo po celou válku ve skaldech výrobních podniků-ty německé přejímací značky nemají.A vládní vojsko snad ani žádný materiál nepřebíralo,zpíš ještě odevzdávalo.


Jirka V. (14.3.2005 13:47)

Safra, že byste tady z toho udělali řízené forum? Jako že by sem admin nepustil žádný můj příspěvek?

Docela mě zaráží, že jste pokus o odlehčení diskuze s "certifikovaným bunkrologem" vzali tak vážně. To se tady opravdu nenajde nikdo, kdo má smysl pro humor?

Prosím, ukamenujte si mě, dovolil jsem si napsat něco, co se vám nelíbí...


Martin Břinda (14.3.2005 13:47)

No tak jestli tam nemá značky MO a znak TŽ, tak to bude možná tenhleten o kterym se bavíme.Tam jde o to jestli je pod rukojetí trošku vyboulený, tak je to on určitě. Jinak protizávaží to by bylo možná na další diskuzi. To už vůbec nevim co si o tom mám myslet. To je dobrá myšlenka kterou Martin nadnes.Jak se značilo po 15.3.1939?Už mě to taky napadlo jestli by se to nedalo zařadit do téhle doby, když se strakonice přebíraly v roce 1939.


Jan Lakosil (14.3.2005 13:44)

Přejímku závaží nejspíš nikdo nedělal, pokud vím, tak lvíček je na strakonické lafetě pouze na mosazném jezdci a na horní straně čtyřhranu nosiče TK (tam,co se upínají čelisti).


Nič Martin (14.3.2005 13:41)

Ó pozor. Certifikovaný bunkrolog jak jednou napsal. Aby jsme ho neurazili. To je jako říct profesorovi pane magistře. A je zaděláno na fopá.


Jan Lakosil (14.3.2005 13:39)

Tady je to číslo vyražené na horní straně malé uzávěry. Myslím,že tento konkrétní uzávěr byl součástí brněnské lafety osazené v 50. letech do jednoho z objektů na západním Slovensku.


Nič Martin (14.3.2005 13:38)

Hm. Zajímavé. A kdo dělal přejímku těchto závaží? Ať na tom či onom nějak mi tam chybí jakákoliv přejímací značka. A že jsem se díval důkladně, když jsem je čistil.
Promiň Jirko, ale znám to jinak: Cenzor bdí, cenzor nikdy nespí, cenzor je věčný! Nebo že bych byl, sakra, už tak starej?


Jan Lakosil (14.3.2005 13:36)

Jsem si říkal, že se certifikovaný Jirka nějak dlouho neozval....


Jirka V. (14.3.2005 13:21)

Poznámka pod čarou: Korektor bdí, korektor nikdy nespí, korektor je věčný!


Jan Lakosil (14.3.2005 13:15)

Martine, moc se předčasně neraduj, korektor možná jen zaspal a pak se na nás vrhne bez ohledu na háčky nebo čárky. U toho R koketuju s myšlenkou, že by to mohla být značka Sléváren města Rokycan, ale nemám to nijak potvrzené.


Nič Martin (14.3.2005 13:06)

Nejnižší číslo který jsem na jezdci viděl je 157. Já mám jen 3919 z roku 1939. To se dobře pamatuje. :-)))) Ten uzávěr odemě je poválečný resp. má meče. V této souvislosti mě napadá do kdy se značilo lvíčkem (kromě toho že do roku 1948) a jak to bylo se značením po 15.3.1939? Když už jsme u tý lafety vz.38 jak to bylo se závažími? Jsou dlouhá s R i bez R a krátká (cca 2/3-tinová). Je to R něco jako přejímačka nebo je to spíše značka nějakého výrobce? A kdy bylo to které závaží vyráběno?
Já korekturu snad ani nečekám. Mám tam totiž háčky i čárky! Asi mám nějakou lepší klávesnici. :-)


Jan Lakosil (14.3.2005 13:00)

Na tom mém uzávěru s 4-místným číslem žádný výrobce není, ale z khaki provedení a absence poválečné přejímačky usuzuji na předválečnou produkci.


Vladek Vácha (14.3.2005 12:56)

No zase čs.poválečné orgány považovaly čs.pevnostní materiál za kořist po němcích a nerozlišovaly zda to bylo před válkou naší armády.Můžeme se setkat s čs. poválečnými přejímacími značkami na německé výstroji.A např.klika k ventilátoru ,,prvorepublikového typu,,na jiném místěš diskuze má taky poválečnou přejímací značku.I tak je ale pravděpodobnější názor J.Lakosila.


Martin Břinda (14.3.2005 12:55)

Dobře a od jakého výrobce? My co máme doma uzávěry předválečné TŽ a MO,tak na sobě mají jedno číslo, maximálně dvojčíslí a připadájí mi spíš jako čísla série. Ale nemam je u sebe, tak přesně nevim, jaká čísla a kde jsou na uzávěru vyraženy.


Jan Lakosil (14.3.2005 12:47)

překřížené meče jsou jasný důkaz o poválečné produkci. Ta čtyřmístná čísla mám i na předválečných uzávěrech.


Martin Břinda (14.3.2005 12:40)

Já vim Honzo, že jsme se už o tom bavili. Ale je zvláštní, že to číslo na segmentu je podobné čtyřmístnému na uzávěrech, aspoň co my máme (prý jsou i třímístná čísla na mosazném jezdci). Prostě je to zvláštní shoda. A to, že jsou na uzávěrech zkřížené meče to je sice pravda,ale myslim že to nemusí být uplně důkaz že jsou z 50-tých let.


Jan Lakosil (14.3.2005 12:13)

Já silně pochybuju o tom, že by ČZ Strakonice dodávala k lafetám i uzávěry, ty vyráběly specializované slévárny. Výrobní čísla tedy nemohla při dodávkách souhlasit. Jako zajímavost můžu uvést, že uzávěry hlavních střílen vyrábělo zřejmě i víc firem než MO a TŽ. Ty uzávěry, které máte z Podmolí a od kolegy Niče jsou určitě poválečné, na spodní straně najdete zkřížené meče. Ten znak by mohly být Vítkovice, ale nejsem si jistý.
Tak a teď čekám korekturu textu.


Ondřej Vonka (14.3.2005 11:19)

Odpověď neznám, ale je to zajímavá myšlenka, že by k Strakonické lafetě byly vyráběné uzávěry se stejným číslem.. Třeba jednou vznikne seznam dochovaného materiálu.. tedy "kdo co má" a pak to bude lehčí zjistit.. ale podle povahy českého človíčka to bude za dlouho :-) Přeju ti Martine ať se ti ozve majitel mosazného dílu s číslem 3958.
Jinak pro Jirku, když chceš dělat rozbor.. tady mám jednu zajímavou větu, tak můžeš.. "Moje babyčky bili nakoupit rohlýky a pocesťě uklouzli na leďe a obje si zlomili nohu" :-)


Jirka V. (14.3.2005 9:36)

Vidis, je to Tvuj nazor a mas na nej pravo. Ja mam pravo zase na svuj a rozhodne se za nej nestydim. A co se tyka hacku a carek, tak jako vystudovany informatik Ti k tomu muzu dat dlouhou prednasku, ale to je spis na ten soukromy mail. Takze pokud mas zajem, ozvi se.
S uctou J.V.
P.S.: nikoho jsem "prasetem" nenazval, jen jsem k nemu prirovnal uroven pravopisu nekterych lidi (o Tobe vsak nepadla ani zminka). Pokud mas problemy s porozumenim psanemu textu, rad Ti udelam rozbor.


Martin Břinda (14.3.2005 9:25)

No nic, máš pravdu sice mi trošku připadá, že si se vcítil do role spasitele, ale budiš. Nemám co dotat. Omlouvám se všem, kteří trpí, tak jako Jirka Vaněček. A byl bych rád, kdyby jste někdo měl vlastní názory k tématu...
P.S. Taky bych mohl poukázat na určitou osobu, která se ohání "vlastenectvím","hrdostí a zodpovědností za Naši republiku",čistotou jazyka a nepouživá v textu háčky ani čárky!!! A ještě k tomu nazývá lidi prasaty za překlepy.Tak už vím čemu se říká "hrdost".....Bohužel je to trošku k smíchu....


Jirka V. (14.3.2005 8:39)

Pokud jsi cetl me dalsi prispevky, tak zajiste vis, ze mym konickem nejsou jen bunkry, ale ze se snazim prosazovat to, co se skryva za slovy "vlastenectvi", "hrdost a zodpovednost za nasi republiku" atd. A taky moc dobre vis, ze jsem tady na diskuzi uz nekolikrat vysvetloval, ze nas rodny jazyk beru jako dedictvi od nasich predku, ktere uz jenom kvuli nim bychom meli udrzovat a hlidat, stejne jako ty bunkry. Zrovna rano, nez jsem psal predchozi prispevek, jsem o tom premyslel a opet jsem se utvrdil v tom, ze se budu ozyvat vzdy, kdyz nekdo bude psat jako prase. Muzete s tim nesouhlasit, muzete proti tomu prskat, ale pravda je na me strane. Pro dalsi pripominky a reakce jsem k dispozici na sve mailove adrese. J.V.


Martin Břinda (14.3.2005 8:32)

Čekal jsem,že se někdo ozve, protože jsem si špatně překontroloval text a všimnul jsem si toho až při odesílání. Ale protože jsem četl od tebe i jiné příspěvky z jiných diskuzí (viz. pandora atd.), tak mě vůbec nepřekvapuje, že jsi se ozval zrovna Ty. Je vidět, že tvým koníčkem nejsou bunkry, ale kontrolování nepřesností a překlepů v textu a obsah ten jde asi trošku mimo tebe. ;-)


Jirka V. (14.3.2005 7:43)

...s tvrdym Y! To "z" se tam dostalo omylem :-)


Jirka V. (14.3.2005 7:40)

Lafety bylY... zasadne se pisou z tvrdym Y!!!


Martin Břinda (13.3.2005 21:27)

V dnešní době je asi jasné, že Brněnské lafety putovali do objektů spolu s uzávěry. Je také jasné, že byli vyráběny dvěma firmami (označení nálitku na jednotlivých kusech lafet a uzávěrů, znak Třineckých železáren a MO – Moravské ocelárny). Ale jak to bylo po tom co se vyrobili Strakonické lafety? Nám se podařilo sehnat čirou náhodou dva světlé šedivé uzávěry jak někdo říká z 50-tých let (plný jsme našli na Moravě a poloviční nám dodal Martin Nič), které mají stejné čtyřčíslí na obou kusech, tudíž se domníváme, že patřily k sobě. Domníváme se proto,že Strakonické lafety mohli být dodávány spolu s uzávěry. Toto čtyřčíslí je 3958. Viz foto na těchto stránkách ve článku o hlavních uzávěrech střílen. Takže pokud by byla tahle teorie pravdivá, tak by se mohl někde vyskytovat mosazný jezdec,který se pohybuje po odměrném segmentu na Strakonici s tímto číslem. Tato hypotéza vychází ze zkoumání více částí Strakonických a Brněnských lafet,takže bych byl rád kdyby jste k tomuto věděl někdo víc…. Vedle čísla je znak, který je vyražen na těchto uzávěrech. Vypadá to na přejímací značku, možná znak výrobce, ale to nevím. Možná by jste někdo mohl poznat tuto značku a třeba i zjistit jestli je to výrobek poválečný,což se mi moc nezdá. I když je možné, že se uzávěry po válce vyráběly znova, jelikož jich mohl být nedostatek. Bohužel se mi obrázek znaku nepodařilo dát jako přílohu,takže buďto je vidět na fotce nebo můžu poslat mailem.


Copyright ropiky.net ©1999-2022        Ochrana osobních údajú (GDPR)